onsdag 21 oktober 2009

Leksandshelg och brandövning

Hej på er!

Jag vet att jag har varit riktigt dålig på att uppdatera som några av er påpekat :-)

Det har varit mycket nu. Jag håller på och bygger upp en till blogg där jag kommer skriva mer specifikt om skolan och vad vi gör där. Kika gärna in på

annpettersson.blogg.se

Annars så kan jag berätta att jag spenderade förra helgen här i leksand och hade det jättemysigt och roligt. Det var skönt att slippa åka iväg, man fick slappna av på ett annat sätt då. Vi gjorde tapas, gick långpromenad på två timmar, hade fest och var ute och dansade och slappade i soffan.

I helgen hade jag tänkt stanna men jag kommer faktiskt åka hem till Bergvik. Saknade min familj och fick möjligheten att åka bil så då var det inget att fundera på. Jag har känt mig lite si sådär det senaste så det ska bli skönt att komma dit och bara vara, få maten serverad och mysa med Lucas.

En annan rolig sak jag kan berätta är att vi här på Paraden har ofrivillig brandövning igår kväll. Helt plötsligt när jag ligger i soffan börjar brandlarmet att tjuta. Jag tror att det är mitt och blåser fort ut ljusen innan jag försöker lokalisera hur man får av det. Inser att jag behöver hjälp, öppnar dörren och märker att alla är på väg ut och att det låter i hela huset. Nere på andra våningen hör man att de har poppat popcorn, suck:-)
Någon ringer till 112 för att tala om att det är falsklarm. Det tjuter som fan och brandkåren kommer. Där står vi i myskläder och pyjamasar och vissa springer runt och knäpper kort, det var riktigt roligt.

Ja det var väl det som har hänt sen sist.

Inga kommentarer: