söndag 6 juli 2008

Bakom ratten

Det blir mycket jobba nu så jag hinner inte med så mycket annat. Så här om dagen när det var soligt var jag fast besluten om att jag måste ta vara på den fina dagen trots att jag jobbade. Så när jag slutade vid åtta på kvällen promotade jag min briljanta idé om en picknick för Mr E. Vi fixade lite ätbart och begav oss sedan iväg för att hitta en bra picknickplats. Det var bara det att vid det här laget hade solen försvunnit så där snurrade vi runt och försökte förgäves hitta en någorlunda solig plats. Tillslut kurrade magarna för mycket och vi fick helt enkelt ta första bästa plats. Filten lades ut och vi dukade upp och satte oss till rätta, där var jag, Mr E och myggen! Vilken otroligt strålande idé av mig med picknick, not. Men när vi ändå var där var det bara att äta, se glad ut och försöka tänka bortom alla bett vi fick. Tillslut fick vi ändå nog och bestämde oss för att åka hem.

Men vi åkte inte hem, Mr E hade bestämt sig för ett annat stop. Nämligen en stor parkering, jag började under resan dit förstå vad det var som väntade. Halvt livrädd och lite nyfiken började jag känna mig lite knäsvag. Jag skulle övningsköra. Detta kanske låter som minsta lilla grejen i era öron men jag har under många år byggt upp någon slags fobi för att köra bil. Kontrollfreak som jag är tycker jag inte om att göra saker som jag inte från början kan. Och förra gången jag övningskörde, den enda gången tidigare, var när jag var 16 år och hade min lilla syster som passagerare vilket inte gick så bra. Men efter att ha låtit mig bli tvingad till att inta förarplatsen och sakta men säkert börjat förstå vad de olika pedalerna är till för och vad man ska tänka på, körde jag omkring där och upptäckte till min förvåning att detta med att köra bil var ju riktigt roligt. Jag lyckades rätt bra måste jag säga, om man tänker på att det var första gången.

Ska nog köra lite ikväll också, lika bra att fortsätta nu när det inte känna lika skrämmande. Men först ska jag tillbringa min lediga dag med att söka jobba, städa och tvätt. Super kul.

Inga kommentarer: