söndag 20 juli 2008

Dans i röda skor

I mina nya fina röda Alice i underlandet skor kunde ingenting stoppa mig från en rolig kväll. Den efterlängtade utekväll blev faktiskt av i veckan, dock inte som gamla tider men här välkomnas de nya. En spontan förfest styrdes upp hos mina nya blivna sambovänner. Jag fick alltså äntligen svänga min lurviga och dansa mig svettig. T dansat med glädje till dessa svenska låtar som vi andra stod som frågetecken inför, jag tror att det är de småländska rötterna som kommer fram sådär på sommarnätterna i rödvinsberusningen. Hon saknade nog sin kumpan K som hade samma musikaliska uppväxt av vad jag har förstått det dansband :-)

Just nu på jobbet är det ta 2 för 1 på rean, jag tror jag köper mer skor än vad jag säljer. Som sagt det här jobbet är en ekonomisk katastrof för mig och mitt bankkonto. But I lov it! Nu har jag dock äntligen en ledig helg där jag ska sysselsätta mig med nöjet att städa, söka jobba, och ta tag i eftersläntrande skolarbeten.

Men en grillkväll hos M o J hans det åtminstone med igår, man finner sig själv sitta tyst och bara titta sig förundrat omkring vid middagsbordet som är fullt av barn. Det är ingen lek med en femåring och tvillingar på två tre år. Man kan sitta där i soffan och titta på film och helt plötsligt har man tre ungar i klättrandes i knät. Tycker verkligen om de där ungarna för de är helt tokiga men jag inser också att jag inte vill ha barn än på länge. Andras helt underbart men egna, nej.

Inga kommentarer: