lördag 12 juli 2008

Älgmöte

Nu längtar jag efter semester, men det lär dröja innan någon sådan infinner sig i mitt liv. Har hunnit avancera lite i mitt bilkörande. Var ute och åkte på en grusväg långt inne i skogen i veckan och möter där en stor älg, lite smått skrämmande, efter det såg jag älgar bakom varje buske.

Jobbar öppning hela helgen och har därmed en lugn hemmakväll. Är egentligen ganska trött på dessa lugna hemmakvällar, men vad gör man när man jobbar hela tiden och är trött för jämnan? Men lite rödvin med mina kära vänner A och F och en helkväll på dansgolvet som förr i tiden hade inte suttit fel.

Fast jag kanske inte ska längta så mycket efter semester. På jobbet ser man alla möjliga människor och något man märkt av på senaste tiden är alla dessa semesterfirande själar som bråkar och är osams över allting. Så vill man ju inte ha det. Så jag kan gott jobba vidare och se hur stålarna rullar in på kontot i slutet på månaden.

Inga kommentarer: