onsdag 30 juli 2008

Ljusrosa sommardagar

Vissa dagar vill man att de aldrig ska ta slut och två sådana har just passerat i mitt liv. Jag o Mr E spenderade måndagen med mor o far, vi hade picknick utanför syrrans nya hem, åkte och badade, grillade och drack vin. Hur soft och mysigt som helst. Kvällen avnjöts i J o Ps sällskap med en kopp te och diskussioner om livet. Gårdagen var nästa ännu slappare på en handduk vid havet och med en bra bok. Det är livet det mina vänner.

Har haft en toppen helg för den delen också. Lönen skulle firas med middag och lite vin på Söderhielmska med några jobbarkompisar och lite annat folk i fredags och vi hade det hur trevligt som helst. Fick en oväntad överraskning också genom att träffa på en gammal klasskompis som jag inte sett på år och dag, det gjorde min kväll. Och på lördagen blev jag utbjuden på mat av Mr E och vi satt på en uteservering och njut i solen och livet kändes sådär sommaraktigt ljusrosa.

Men nu har vardagen åter gjort sig påmind och jag ska snart iväg till jobbet igen. Tre dagars jobb och sen en ledig hel som ska tillbringas i Stockholm där jag har tänkt återgå till känslan av de ljusrosa sommardagarna.

1 kommentar:

evelinfre sa...

Jag klurar över vem Mr E är? Jag har två alternativ. Men begynnelsebokstaven i deras namn förvirrar mig.