fredag 1 augusti 2008

Snart slut på tryggheten

Med fredagströttheten i kroppen (trots enbart tre dagars arbete denna vecka) har jag lyckats gör mitt jobb idag också och för en gång skull få sluta den humana tiden 17.00. Hungern var som vanligt den övervägande känsla som fylld kroppen på vägen hem och efter ett tappert försök att stoppa denna har jag städat för fullt. Avskyr att komma hem till en ostädad lägenhet efter att ha varit borta, därför fick jag råda bot på kaoset som rådde innan.

Inser bittert att det endast är två veckor kvar av mitt fullspäckade jobbschema och att det därefter går över i tomhet med bara någon enstaka extrajobbsdag här och var. Söker jobb för fullt men det är inget överflöd av dem jag vill ha kan jag meddela. Håller alla tummar jag har för att det än en gång skall lösa sig automatiskt.

För övrigt väntar jag med spänning på att få bli moster och med en storasysters oro måste jag erkänna att jag är lite nervös för syster min. Systerbarnet kan komma vilken dag som helst men kan lika gärna vänta nån vecka, beror väl på hur bra den trivs i magen. Själv gissar jag på nästa vecka, försökte få igång en vadslagning med mor o far men det rann ut i sanden. Synd hade behövt lite extra pengar nu om jag ska gå och bli arbetslös.

Inga kommentarer: