lördag 16 augusti 2008

En sån kväll

En perfekt avslutning på denna sommar var gårdagens Winnerbäckkonsert vid gasklockorna. I flera år har jag velat se denna rödhåriga poetiska man live, men det har alltid kommit något i vägen för våra möten. Men så igår möttes våra vägar äntligen, eller ja det var ju massa andra där också, långa personer som för den mesta tiden skymde min sikt, men det gjorde inget för jag behövde bara lyssna. Stå där i publikhavet med mina barndomsvänner, mina nyfunna vänner och med Mr E gjorde detta till en underbar kväll. Regnet behagade hålla sig undan och stämningen var toppen. Jag kunde inte ha önskat mig en bättre avslutning på denna stressiga och hektiska sommar. Konserten hamnar på delad första plats med U2 på Ullevi på listan.

För övrigt har jag gått och blivit moster till en liten grabb som ska heta Lucas. Har inte träffat min systerson ännu men jag har fått bilder som jag inte kan se mig mätt på. Väntar med spänning på att få träffa mitt blivande gudbarn.

Annars så ser jag fram emot några dagar ledigt. Måste hämta lite kraft, få ordning på tankarna och lägenheten innan det ska börja jobbas igen. Lägenheten som jag nu har beslutat mig för att bo kvar i ska genomgå en makeover. Badrummet har redan fått sig en uppryckning i form av nya trähyllor och jag har äntligen lyckats trolla bort den hemska blåa kakelbården och ersatt den med svart. Små medel som gjort det till ett näst intill nytt badrum. Näst på tur står vardagsrummet/köket som ska målas vitt till att börja med.

Inga kommentarer: