söndag 24 augusti 2008

En inspirerande lunch

Jag har haft en underbar helg, Lucas har charmat mig totalt. Var så mysigt att spendera hela gårdagen med syster och familj.

Men det som framförallt har fått mig att se lite ljusare på tillvaron var mig långlunch idag med en gammal vän. Hon peppade mig precis så som jag behövde och jag blev så inspirerad av hennes yrke och jag hoppas att hennes kontakter kan hjälpa mig framåt. Jag vågar inte hoppas på för mycket för det brukar lätt rinna ut i sanden sådant här men jag känner mig lättare om hjärtat och vet nu lite mer vad jag behöver göra.

Jag ska inte ge upp, jag har vetat länge vad det är jag vill göra och jag måste fortsätta göra allt vad jag kan för att nå dit. Visst det kanske blir en krokig väg men det viktigaste är att jag vet vad jag vill och jag måste börja våga tro på mig själv. Men det är inte alltid så lätt.

Det är så skönt när man träffar människor från förr som man fortfarande känner så mycket för. Man blir mer medveten om vilka man ska vara rädd om.


Inga kommentarer: