fredag 22 augusti 2008

Vilken karriär?

Idag sitter det verkligen på sin plats med ett stort grattis till E som har fått ett nytt jobb, ett väldigt bra sådant. Jag måste erkänna att jag är måttligt avundsjuk över att han får ett jobb relaterat till den utbildning han läst medan jag harvar mig fram på jobb man kan få utan högskoleutbildning. Ibland undrar man vad det var värt, men jag tänker att jag inte har sett slutet på detta än. Jag är bara i början där pengar till hyran är prioriteten, inte vilket jobb jag är utbildad för.

Jag känner att jag har fastnat i ett allt för negativt tänkande angående min framtid, på något vis känner jag mig misslyckad för att jag inte har drömjobbet inom räckhåll när jag nu ändå har klarat av utbildningen. Jag börjar inse att jag inte kommer komma dit jag vill utan vidareutbildning och undrar vad jag skulle med dessa år till. Visst har jag vunnit massor och jag kunde inte ha valt annorlunda för tre år sedan för då visste jag inte det jag vet nu, men ibland sätter bitterheten in. Men jag får inte glömma bort att karriären inte är allt här i livet.

Därför ska jag idag göra en tripp upp till Söderhamn, jag brukar vilja göra det när jag har kört fast här nere. Ett besök hos barndomsvännen med dotter o en kopp te brukar ge mig perspektiv på tillvaron. Och sedan en heldag hos familjen där jag förhoppningsvis får chans att mysa lite med Lucas kommer nog ge mig lite ny energi inför vad som komma skall.

Inga kommentarer: