torsdag 28 augusti 2008

Allt har en mening

Vad ska jag säga mer än usch vilken vecka. Jag har nämligen upptäckt jobbets betydelse för mitt välmående. Att jobba för pengarna är inte ”my cup of tea”. Har nu i fyra dagar provat min lycka inom telemarketingbranschen, har gått helt okej förutom att jag inte hör hemma där. Men har man en hyra att betala och ingen rätt till a-kassa så är de det eller socialen som är alternativen. Alltså inte mycket att göra mer än att se glad ut och göra sitt bästa.

Men….det löser sig det gör det alltid, så även denna gång. Har fått fortsatt jobb på Crispin och ingen kunde vara gladare än jag just nu. Så som mitt liv ser ut just nu passar det perfekt. Dock är det nästan lite pirrigt, som att börja på ett nytt jobb. Ska bli otroligt roligt att få lära sig mera och utvecklas i jobbet för jag vet att jag kommer ha nytta av detta i den framtiden jag vill skapa mig.

Där av ett samtal senare och jag hade fixat mig några dagars ledigt innan vardagen börjar. Inget jobb imorgon alltså, utan jag ska spendera dagen med min syster o Lucas som kommer o hälsar på mig. Längtar, är helt såld på denna lilla trollunge.

Det är med ett lättat hjärta jag går och lägger mig ikväll.


Inga kommentarer: