tisdag 1 april 2008

Beslutsångest

Jag är i chock. Igår gick jag och var förbannad och gnällde hela dagen över att allt har tyckts gå emot mig de senaste ett och ett halvt år. Varför kommer det ingen sol i mitt spöregn? Kände att varför ska jag vara så jävla duktig hela tiden när det inte leder någon vart.

Och så idag när solen skiner och allt känns betydligt lättare, kommer jag hem och kollar mailen. Där finns ett jobberbjudande till mig. Måndagar fram till sommaren. Ett jobb jag verkligen vill ha, ett jobb som har med min utbildning att göra, ett jobb som innebär pengar. Men som också innebär osäkerhet, klarar jag det, är jag tillräckligt duktig? Och ex-jobbet, vad gör jag? Hinner jag med både och? Om jag inte gör det vad händer då? Kommer jag stressa sönder mig själv? Jag som är så rädd för att misslyckas.

Men vad lönar sig mest i längden? Erfarenhet eller ett papper? Jag kan inte låta bli att tänka att detta sker av en mening. Att jag kommer ångra mig för all framtid om jag tackar nej. Det är en så bra chans. Ex-jobbet kan jag i värsta fall slutföra senare. Det finns en mening med allt och ibland måste man följa med och se vart det tar en, inte streta emot så värst. Fan hur ska jag göra?

Inga kommentarer: