lördag 5 april 2008

Ex-jobbs ångest

Ex-jobbet känns så betungande just nu. Det känns så hopplöst. Jag kommer ingen vart och jag är tom på idéer. Intervjun med tekniska kontoret tog död på allt, man kan ju inte göra någonting roligt för då uppfyller det inte alla regler. Jag hoppas att det ska komma en effektiv våg som sveper över mig snart så jag ror detta i land. Tiden bara rinner iväg och jag är fruktansvärt ineffektiv.

Men ikväll ska jag unna mig fest, kan behöva tänka på något annat och bara ha lite skoj. Imorgon ska jag förbereda måndagens heldagslektion och på kvällen åker jag hem till mor o far. Ska bosätta mig där dessa dagar medan jag jobba. Så söndag, måndag, tisdag och onsdag går bort till lektioner. Men jag får försöka vara effektiv på kvällarna med ex-jobbet. Fördelen med att bo hos familjen är att jag får maten serverad, skönt. Jobbet är nämligen i Alfta så det är ju en bit att pendla. Tidiga mornar och sena kvällar. Kvällens fest blir nog den sista på ett tag, i alla fall tills ex-jobbet är avklarat. Därför ska jag njuta till fullo.

Inga kommentarer: