onsdag 9 april 2008

Rider på framgångens våg

Ska vi ta det här i någon slags ordning så får jag börja med lördagen. Sammanfattningsvis kan jag berätta att fröken Pettersson tog på sig partymunderingen och spatserade iväg med vänner på kalas. Det fikades och dracks, jag hade bestämt mig för att ta det ganska lugnt då jag skulle förbereda första lektionen på söndagen. Men, introtävling med straff lektes. Svarade man fel blev man tvungen att dricka Strohrom, jag ni kan ju tänka er hur det gick. Det var en utslagen Ann som klev upp på söndagen. Eller upp och upp, jag fick bädda ner mig igen, mådde så dåligt. Men sen var jag så illa tvungen att ta mig i kragen och göra lite nytta innan det var dags att bege sig norröver till mor o far.

Bosatte mig där dessa dagar då jag har jobbat uppe i Alfta, har fungerat jätte smidigt med tanke på att jag har befunnit mig på vischan. Jag gick in i min designlärarroll på måndagsmorgon och det gick väl helt okej. Kände mig lite vilsen med denna auktoritet men det kändes bättre efter gårdagen då jag fick träffa den andra designläraren och vi kunde prata ihop oss. Idag har det gått jätte bra, vi har tillsammans haft den grupp elever jag ska ha nu på måndagarna och jag känner att detta kommer gå finemang! Det är roligt och jag vet vad jag ska göra. Men det har varit lite jobbigt att kliva upp halv sex på mornarna och sedan tillbringat kvällarna med ex-jobbet tills man stupat i säng.

Nu är jag dock tillbaka i Gävle och ska få sovmorgon ända till sju imorgon. Sicken lyx! Nä jag ska inte gnälla, jag har flyt nu. Mitt liv har verkligen gjort en totalomvändning och allt tycks gå min väg. Peppar peppar ta i trä för att denna framgångsvåg håller i sig ett tag. Fick anledning att tjoa och dansa lite när jag kom innan för dörren och fann deklarationen, fick en oväntad och välkommen summa tillbaka.

Nu har John Blund hälsat på och det är dags för sängen.
God natt!

1 kommentar:

Jessica sa...

Låter som livet leker för dig just nu - vad härligt! Hoppas den ljumma, fina vågen fortsätter föra dig varsamt framåt ett bra tag till! =)

Blev också lycklig när jag öppnade min deklaration, får tillbaka lite över 3 stora pengar med 3 nollor efter. Inte dumt alls!! =PP

Nej, om man skulle ta och sova snart kanske?...
Ska träffa ditt kära X imorrn på eftermiddagen. Har är i Götet hela helgen...

Vi hörs!

¤Kram kram¤