fredag 9 maj 2008

Avklarat exjobb, ond rygg och tom plånbok

Wiii….efter många sömnlösa nätter och en hel del nervositet klarade jag igår av min presentation av mitt examensarbete, och det gick rätt bra måste jag säga. Firade med nåt glas rödvin och quiznight. Imorse gjorde jag min opponering och är därmed klar, bortsett från lite kompletteringar och en utställning. Det är en enormt skön känsla som jag knappt kan beskriva, den måste upplevas.

Ryggen min har dock fått tagit en del stryk och igår hade jag behövt en rullator, ryggen låste sig efter att all stress släppte, därmed var ett akutbesök hos kiropraktorn behövligt idag. Min stackars plånbok håller dock inte med, särskilt inte då jag blir tvungen att gå tillbaka inom tio dagar.

Jag avskyr pengar, eller rättare sagt bristen på dem. Nu när sommaren börjar göra intåg och examensfester och parkhäng står på menyn har man ingen lust att lägga sina sista slantar på att fixa ryggen, men jag har inget val. Bara till att gilla läget och tacka för att pasta finns.
Nu väntar en ledig eftermiddag i solen.

Inga kommentarer: