tisdag 6 maj 2008

På god väg

Oj då, inser nu att jag varit usel på att uppdatera här, men till mitt försvar säger jag bara exjobb! Dock är det nu inlämnat, puh. Satt nästan hela natten innan och skrev som en tok, därmed har jag nu i efterhand hittat en del knasiga stavfel, men inget jag kan göra något åt ännu. Har min muntliga presentation på torsdag, iii….då blir det kritik av handledaren, examinatorn och opponenten. Inget jag ser fram emot, vet redan en massa saker jag kommer få kompletteringar på.

I och med att jag nu äntligen blivit av med den största och jobbigaste delen av exjobbet har jag återigen fått ett liv. Jag, Ann har börjat träna, duktig flicka. Inte för att jag har så mycket tid nu heller men mer än de senaste veckorna i alla fall, men det är rätt mycket kvar att göra innan man kan ta sommarlov.

Bara en månad kvar nu, min hjärna är väldigt duktig på försvarsmekanismen förträngning, vill inte inse att det snart är slut på mina tre år med min underbara klass samtidigt som jag längtar något oerhört efter att ta examen. Fast vad händer sen då? Vad ska jag ha för mig till hösten, tankarna och stressen över att inte ha en plan, inget jobb börjar göra sig påminda.
Kan bara hoppas på att allting löser sig till det bästa, så som det så ofta brukar göra.

Nu ska jag bege mig på en arbetsintervju som jag hoppas kan lugna stressen inför hösten.

Inga kommentarer: