måndag 19 maj 2008

Vad ska man välja?

Dagarna bara försvinner en efter en och det närmar sig examen med stormsteg. Är massor med saker som skall hinnas med innan den dagen är här och det är som vanligt stress skrivet i pannan på mig. Första delmålet är vernissagen för examensutställningen på fredag med efterföljande grillfest med nuvarande och fördetta studenter på vår utbildning. Ska bli väldigt roligt. Innan dess ska jag hinna fixa min modell så att jag i överhuvudtaget har något att ställa ut och jag ska även klämma in min vän A vernissage med efterföljande fest. Mycket roligt står på schemat men mycket jobb också.

Gjorde dock min sista dag uppe i Alfta idag, har en dags jobb kvar men då ska eleverna ner till Gävle på studiebesök så pendlingen slipper jag numer. Har varit en bra och givande erfarenhet att jobba som designlärare, är glad att jag tog jobbet för jag fixade visst både exjobb och jobb.

Såhär när nya tider närmar sig har jag bestämt mig för att flytta. Jag är trött på min alldeles för lilla lägenhet och på detta område, så nu ska jag bara hitta en ny. Hoppas att turen är på min sida.

Jag har idag blivit erbjuden ett jobb på företaget som sedan barnsben har varit min drömarbetsplats, IKEA. Det gäller sommarjobb där jag får rita kök, hade varit superkul och en bra erfarenhet samt bra att få in en fot i företaget för att så småningom nå dit jag vill. Men, här kommer det, jag får alldeles för lite timmar och därmed en månadslön jag inte skulle klara mig på. Jag har ett jobb med arbetskamrater jag trivs jättebra med, där jag får jobba mycket och kommer klara mig ekonomiskt (med ett så gott som perfekt schema), vilket innebär en friare sommar och en chans att få pusta ut. Så, vad väljer man, framtiden eller nuet? Pengar eller möjligheter?

1 kommentar:

Jessica sa...

God morgon!

Jadu, vilka val du står inför...
Det går inte att kombinera skobutiken med IKEA då? Eftersom det inte var många timmar på IKEA?...
Hmm, annars så är det ju som det är - man måste ju kunna betala räkningar och brödföda även över sommaren...

Lycka till med letandet av större lägenhet!

Vi hörs!

¤Kram kram¤