söndag 22 juni 2008

Midsommarhelgen

Ännu en helg har passerat, denna gång midsommarhelgen. Den som innan alla förändringar betydde så mycket mer än just midsommar. Nu är det nya tider och nya minnen skapas. Midsommarafton spenderades med Mr E och H på en, hmm...vad ska jag säga, en mycket märklig fest. Det börjar bli våran tradition nu, först nyår och nu midsommar. Hur som helst så var det trots alla myggor (har 22 bett på benen) en trevlig kväll.

Blev ett besök uppe i Bergvik på midsommardagen, grillning med största delen av familjen och en alldeles lagom slapp eftermiddag. Mor min hade köpt en ny gunga till mig, vilket gjorde mig väldigt glad. Detta låter förmodligen underligt för er som inte känner mig, men att gunga är bland det bästa jag vet. När mina föräldrar för några år sedan ansåg att det var på tiden att skrota gungställningen då deras barn var för stora för sådant, bröt krig ut. Som jag vann, och nu på senare år har alltså min kära mor förstått detta och köpt mig en ny fin gunga. Dock tror jag att det finns en liten baktanke om att det om ca ett år kommer hängas upp en barngunga bredvid så att jag blivande moster ska få gunga med systerbarnet.

Jag har även hunnit med lite spänning med Mr E, närmare bestämt på en Ninja. Inte nog med den halvläskiga friheten att susa fram i 250 km/h utan jag fick även uppleva den skräckblandade förtjusningen i att åka på bakhjulet. Det mina vänner var ett äventyr måste jag säga.

Inga kommentarer: