måndag 22 december 2008

Dan före dan före dopparedan.

I helgen har det varit julstök för fulla muggar på Albiongatan. Julgodis har bakats, paket har slagits in, vin har druckits, dock gick det inge vidare med rimmandet. Cellofanplast, guldkartong och rött snöre fixade de perfekta "gå bort gåvorna" (mina kära arbetskamrater ska få en varsin påse ikväll).




Det har även förekomit lite julklappsutdelning, jag och Mr E ville ha lite julafton med varandra och stämningen var på topp igår kväll när snön äntligen kom igen. Vi sparade någon julklapp var till julafton, så man har något att se fram emot, men igår fick jag en eltandborste, äggkoppar och presentkort på Twilfit. Tack söta.

Ikväll jobbar jag ända till tio på kvällen, det är tomtekväll ute i Valbo. Ska bli rätt kul då lönen har kommit för de flesta och jag har hört att det brukar vara mycket att göra dessa kvällar. De andra åren har det varit en tävling mellan butikerna om vem som har mest julstämning eller något sådant, men inte i år. Men vi ska köra lite tema ändå, så ikväll åker festskorna och tyllkjolen på.
Nu ska jag ta o packa lite grann för imorgon efter jobbet kommer pappa och hämtar mig och det bär av upp till Bergvik för julfirande. Har hela fem dagars ledigt så här ska det njutas!

(Hemma i Bergvik)


Inga kommentarer: