söndag 14 december 2008

En helg med jobb, mat och promenader.

En löneförmån vi har på jobbet är att vi har första parkett till alla framträdanden på köpis och i fredags hade jag och Elin ”turen” att se Darin, små tjejerna var som tokiga. En del hade suttit där och väntat sedan två, en del saker kan få mig att undra riktigt mycket.

Igår var det lördag och ät vad du vill dag, jag hade laddat jättemycket efter en vecka med hälsosam mat (men till min besvikelse fick det inte plats så mycket som jag hade velat). Hade tagit på mig ett extra pass på jobbet där jag spenderade första delen av dagen o på kvällen kom Elin hit och vi gjorde tacos och åt massa godis. Vi fick till och med ge oss ut på en promenad för att få plats med mera, jag menar är det svullardag så är det, och då vill jag svulla! (synd att det inte gick så bra som önskat). Vi avslutade kvällen i soffan med uppknäppta byxor framför Flyga drake.

Imorse fick jag gå upp i ottan trots att det var min lediga dag, jag och Elin begav oss ut till Högbo där vi mötte upp de andra från jobbet för en frukost. Det var vår julklapp, riktigt mysigt, massor med god frukost alltså ett paradis för mig som frukostälskare. Det hela avslutades med att alla tog en promenad runt sjön.

Sen in till Valbo där jag mötte upp mor o far och strosade med dem ett tag innan det var adventsfika här hemma för föräldrar och svärföräldrar. Mysigt mysigt. Nu är jag nyss hemkommen från ännu en promenad med Elin, har inte gjort mycket annat än att äta och promenera så jag måste ligga på plus minus moll nu.

Nu blir det duschen och sedan soffmys med Mr E.

Inga kommentarer: