måndag 15 september 2008

Back to the 80´s

(Värdparet)

Till tonerna av Beast Of Burden påbörjades förvandlingen, de turkosa tajtsen och de grå benvärmarna åkte på, hårspraysflaskan tömdes och sminket gick från det vanliga diskreta till ledordet, för mycket. Det var dags för min och Thomas gemensamma 25årsfest. Lokalen dekorerades i mellanstadiediscoanda, ljus, ballonger och serpentiner och discokula var på plats när gästerna började anlända.



Det var en lyckad kväll med god mat, mycket dryck, dans och quizz om 80 talet. Tiden bara rusade iväg och jag hann inte med alla så mycket som jag hade önskat. Jag fick den bästa presenten i mina vänner som hade åkt långt för detta, sen fick jag biljetter till Magnus Betner, en ”skrivisjälvomdittliv” bok, en bok om bakning och vinflaskor.



Igår mådde jag som man borde efter sin 25 års fest. Orkade ändå ta mig iväg för en lunch med mina vänner innan alla skulle åka, men sedan var det soffan som gällde.

Inga kommentarer: