onsdag 24 september 2008

Utrensning

Hur lyckas man samla på sig så mycket skit? Jag har idag ägnat min tid åt att gå igenom mina garderober och inser nu att jag lider av ”svårt att slänga” sjukan. Jag hittade bl.a. linnen från fler år tillbaka som tappat både formen och färgen, eller de sönderslitna skorna som tar plats jag skulle behöva till annat, vad gör de kvar? Jag tror jag har släng sex soppåsar idag och samlat ihop en stor kasse med kläder och väskor som skall iväg. Jag har även insett att jag definitivt inte har något behov av mera kläder eller skor, fy vad tråkigt. Fast å andra sidan så handlar jag sällan för att behovet finns, snarare av impuls. Ska försöka sluta med det, ge upp de billiga spontanköpen och satsa pengarna på kvalitet istället. Lycka till Ann.

Upptäckte till min förvåning att jag och Mr E hade varit tillsammans i ett halvår igår, snacka om att tiden går fort. Tycker att det var nyss jag satt där på T o Ks köksbord och dinglade med benen och grubblade. Då detta var något som ingen av oss hade vetskap om firades det inte mer än att Mr E hade kvällsstudier och jag var på den numer traditionella fikakvällen med vännerna. Igår var vi hemma hos T som bjöd på te och fruktsallad som vi stoppade i oss samtidigt som det diskuterades friskt om allt från hur handeln påverkas av lågkonjunkturen till bh storlekar, ett riktigt syjuntemöte med andra ord.

Inga kommentarer: