torsdag 5 februari 2009

Luggen från helvetet

Vaknade i morse, gick upp, tittade mig i spegeln, och….tittade igen, vad får jag se, jo jag har något konstigt ovanför pannan som står rätt ut, luggen.
Idag har jag och luggen från helvetet varit ute och promenerat en timma, sträckan var nog inte en timma lång men vi hade svårt att stå på bena då det var blankis som underlag så det tog sin tid att ta sig fram. Sen har vi ätit supergod rotfruktspytt och brottats med platt-tången innan det var dags att åka iväg och jobba, och vid det här laget hade jag vunnit kampen och lyckats tvinga ner luggen från helvetet med ett spänne.

Nu ska vi snart sova för imorgon bär det äntligen av till huvudstaden. Blir tidig uppgång då bussen avgår åtta, och med tanke på hur länge kampen mellan mig och luggen pågick idag får jag väl räkna med samma tid imorgon om vi ska se respektabla ut på mässan.

Inga kommentarer: