måndag 9 februari 2009

Möbelmässan 2009, kalas, utgång och dekoratörsjobb

Okej nu är jag tillbaka i livet igen, igår var det lite si sådär med det.
Möbelmässan i fredags då, var så många intryck att man tillslut inte orkar ta in mera. Det var mycket råmaterial, återvinning och miljötänk, otroligt mycket stolar som vanligt vilket innebär att de känns som man har sett det mesta då det är varianter på sådant som redan finns. Mycket färg också vilket är jätteroligt, jag personligen börjar tröttna på det stilrena vita, även om det alltid kommer ligga mig varmt om hjärtat så är det skoj med lite mera liv ibland. Jag tittar lite extra på belysning då jag har massa idéer gällande lampor och fastnade extra för en lampa av blixtlås i Greenhouse. Fick även massa inspiration gällande bokhyllor, borde sätta mig ner och skissa nån dag och sedan bygga lite med pappa i verkstaden. Så hur hade det gått för design och träteknik då? Jag måste tyvärr säga att jag inte förstod så mycket av deras monter, mycket synd.
Förutom alla intryck var det bästa att spendera dagen med Thesa och fika med Henrik som jag inte sett sedan min 25-årsfest i höstas. När jag kom hem hade jag en härlig ensamkväll och passade på att slappa i soffan och liksom bre ut mig sådär som man bara kan när man är ensam.

Sen på lördagen var vi upp till Bergvik och firade mamma som fyllde år, fick god mat och lekte lite med systersonen som snart är ett halvår. Detta innebär att han börjar bli rolig, pratar hela tiden och skrattar o har sig, helt underbar.
Hem till Gävle igen på eftermiddagen, åt lite mat och fixade i ordning oss sen var det fest hos Adrians kompis. Var massa folk där, de flesta hade jag aldrig träffat förut men jag lyckades ha riktigt kul. Det slutade med att jag o Adrian hamnade själva på Goya och hade superkul.
Kanske inte var riktigt lika roligt igår men inte allt för farligt. Låg i sängen och tittade på film så gott som hela dagen, fram till typ tio då jag orkade ta tag i mig själv.

Idag har jag jobbat och efter förra veckans få timmars jobb kändes det som att komma tillbaka från en semester, vilket innebär att jag är helt slut nu. Men jag har haft kul idag, jag har fått börja med skyltfönstren. Det blev fint och det bästa, det kostade inte en krona! Är så roligt att mina idéer uppskattas, gillar min nya roll som dekoratör.

Inga kommentarer: