lördag 9 maj 2009

Pappatid och bästa filmen!

Hade en toppen eftermiddag med pappa igår, vi började med en lunch på två kockar då pappa hade varit på Komvux och jobbat. Sedan bar det av med hans arbetskamrater till Plantagen där diverse växtligheter inhandlades, bilen fylldes med allt från Penséer och potatisar till blåbärsbuskar. Själv gick jag därifrån tomhänt, har varken trädgård, balkong eller gröna fingrar. Det enda jag hittade där som kunde ha kommit till nytta i nuläget var chockrosa krukor och orkidéer i plast, men det fick vara.
Damerna i sällskapet skulle därefter ”göra stan”, det blir så när man kommer från Bollnäs. Jag och pappa styrde våra steg mot Myrorna, har längtat dit men liksom inte kommit mig för, ja ni vet hur det kan vara. Vi hittade en massa skoj, pappa fyndade en karaff och ett jättefint fat till mig. Jag shoppade sju par örhängen med klipps, enda stället jag hittar sådana på och de var riktigt tuffa. Ett besök på Claes Ohlsons blev det, en självklarhet när man är med pappa, sen fick vi nog och satte oss på en uteservering och väntade in de andra.

Ja just det ja, på förmiddagen hade jag varit hos fysioterapeuten för första gången och blev glatt överraskad över mottagande. Inget mer in-knäck-ut-betala- tillbaka-in-knäck-ut-betala. Det är med glädje jag skall göra mina övningar framför spegeln och fortsätta styrketräningen med ökad motivation.

Är själv ikväll, Adrian är på fest och jag kände mig inte på humör för något annat än soffan och mysbyxorna. Så det blir popcorn, te och Twilight för min del. Ni som inte sett den filmen, GÖR DET NU!!! Helt otrolig film, så vacker. Blir andra gången jag ser den ikväll och fler kommer det att bli.

Inga kommentarer: