torsdag 7 maj 2009

Prioritera rätt

Det där med att få tiden att räcka till verkar helt enkelt vara ett väldigt stort problem för mig. Den enkla lösningen tänker ni, är att prioritera. MEN, om jag måste handla mat för kylskåpet ekar av tomhet och städa för jag snart inte ser golvet för allt damm m.m. jag borde skriva de sista raderna på mitt exjobb som hade deadline för ungefär ett år sedan, och jag vill njuta av ledigheten och fika med vänner, hur gör jag då?

Fröken duktig säger: 1. Skriv exjobb (deadline för ett år sedan, hallå!) 2. Handla mat (hinner du inte finns det färdigmat) 3. Okej om du har tid kan du väl fika då, om du gjort allt annat som du borde!

Jag gör: Slår två flugor i en smäll och tar morgonpromenaden tillsammans med Z, avklarar därmed motion och socialt umgänge. Äter långfrukost, skriver inköpslista och duschar. Sätter mig framför datorn och gör allt annat än att färdigställa exjobbet. Planerar in en fika med Hella på eftermiddagen, lovar Adrian att ta disken ikväll. Funderar på att träna om det hinns med och har därmed hela dagen planerad och lyckas undvika både mathandling och exjobb och andra stressfaktorer som jag kommer få sota för imorgon.

Men det är morgondagens problem (där jag har planerat in ett besök hos en fysioterapeut, lunch med pappa, att införskaffa nytt pass, träna och hinna mysa lite med Adrian på kvällen).

1 kommentar:

Jessica sa...

Fan, känner igen mig. Här hemma behövs det plockas lite - Oscar körde dammsugning när han var ledig för ett par dar sen. Jag har min tvätt att vika och plocka undan, lite disk att fixa med. Men kommer aldrig riktigt dit förrän läggdags. Jobbar, tränar, och varvar ned lite vid datorn på kvällen och festplanerar inför nästa år. Hehehe, prioritera rätt var det ja...
Blir så less på mig själv...