måndag 4 maj 2009

Finväder och pollenallergi

Långhelg för många, vanlig helg för mig. Valborg spenderades hemma hos Adrians kompisar i ett radhus i Bomhus, samma som förra året. Återigen blev det praktik i vuxenlivet, med grillat, fackeltåg med barnen och sedan kase och grymt fyrverkeri! Nice. Inget fylleslag då det skulle jobbas dagen efter. Underbar fredagskväll med solglasögon och tygskor, promenad till Interpool där det blev middag med Thesa o Peter. Var allt för länge sedan sist och trevligt som alltid.

Ingen morgonpromenad på lördagsmorgonen då jag hade ledig helg och unnade mig själv en riktigt slapp förmiddag med ostfrallor, ägg och apelsinjuice. Adrian stackaren fick jobba men när han kom hem åkte skinnställen på och första motorcykelfärden blev av. Destinationen var det mintgröna huset i Bergvik. Vi grillade, åt i lusthuset, tog ännu en sväng på motorcykeln – förbi familjen Wik där det var bäbiskalas och Robinsson. Blev kvar i Bergvik över natten och det var helt underbart att gå ut och sätta sig på trappan på morgonen, gunga med Lucas och njuta av att slippa sitta instängd i en lägenhet utan balkong.

Idag gick allting tillbaka till vardagen med morgonpromenad, jobb, träning och allmän förvirring. Pollenallergin är urtjatig men imorgon ska jag få en spruta som jag hoppas hjälper, även om jag helst hade sluppit.

Inga kommentarer: