onsdag 12 november 2008

Göteborg tur och retur

I fredags efter jobbet var det äntligen dags för mig, Mr E, T o P att bege oss iväg på våran Road tripp till den forna hemstaden Göteborg. Efter tre timmar hade vi kommit till Västerås, att vara effektiv var inte vårt signum under resan, vi var inga bra rastare. Timmar och stopp senare var vi framme hos K, blev lite tjattrande där innan det var dags att hitta till sovplatsen. Jag passade på att träffa mina gamla klasskompisar på lördagen och det blev en fika på det vanliga stället och mycket nostalgi. Hann med en snabb sväng i några affärer men inte mycket mer, tur det för jag är fattig som det är. Var en intensiv dag och det gick i ett för helt plötsligt var det dags att åka till Kontiki där Ks 25års fest skulle vara. Kontiki var ett annorlunda ställe med bra musik och god mat med söderhavs tema. Det var en trevlig kväll men jag och Mr E gav upp rätt tidigt, jag var helt slut. Däremot var vi piggast på söndagsmorgonen och åkte iväg för att inhandla massa god frukost som vi tog med oss till K där vi alla sex åt och pratade nån timma innan det var dags att bege sig igen. Ett stopp i Partille, ett i Knipared och sightseeing i Gråbo där P växte upp. Efter det kom vi iväg på riktigt, men som sagt vi var inga bra rastare och stannade för middag på en Thairestaurang där vi tog det lugnt och åt efterrätt. Vi måste nog öva på det här med effektiv bilåkning.






1 kommentar:

Jessica sa...

Åhh, vad mysig Kontiki såg ut. Låg den borta vid Linné sa du? Har ju hört namnet innan, men inte reflekterat över den mer än så. Tänk vad man kan missa du!

Kul att ni gjorde ett stopp i Partille hos mig! Var ju 100 år sedan sist ju. Får bli en längre sväng nästa gång, och jag + O får se till att ta oss till Gävle snart igen för det, det var typ 1000 år sedan. ;)

Ha en fin dag!

¤Kram kram¤