måndag 24 november 2008

Jag ser det snöar....

...jag ser det snöar, det är väl roligt hurra! Nu blir det vinter, nu blir det vinter som jag har önskat hurra!



Äntligen har denna underbara vinter infunnit sig. Även om det idag är så ruggigt ute att blodådrorna fryser till is. Blir en innedag idag. Vilket kan vara väldigt lämpligt med tanke på att jag fortfarande är förkyld. Överlevde ändå helgen med allt jobb men på kvällarna gjorde jag inte många knop, det blev till att bädda ner sig i sängen så fort jag kom hem. Okej, lite fix inför flytten kunde jag inte hålla mig ifrån, men annars så var det sängläge.

Nu är det mycket som sker i mitt liv, brukar väl vara så när december månad är på intåg. Fester och middagsbjudningar, dop, flytt, tandläkarbesök och julbak är bland annat saker som står på schemat. Gäller att organisera upp sig för att få till allt och få pengarna att räcka till, och som om det inte var nog med alla utgifter så har jag även råkat få för lite lön denna månad, inte mycket med nog för att göra sig märkbart. Tur att man har sparpengar.

Nu ska jag ta och städa lite innan jag ska upp till gavlegårdarna och lämna in papperna för uppsägning. Iii, nu är det verkligen på riktigt.

Inga kommentarer: