måndag 17 november 2008

Jag ska flytta

Nu har jag bestämt mig, lägenheten sägs upp denna månad. Ringde gavlegårdarna idag så nu ska jag bara lämna in uppsägningen. Det känns som en stor lättnad från mitt hjärta med detta beslut. Så vad händer nu du? Jo jag har ju tre månader på mig att hitta något nytt med det lutar åt att jag ska bli sambo. Spännande och lite läskigt, jag har ju vant mig vid att ha ”mitt”, men vi har ju så gott som bott ihop det senaste i alla fall så det blir ingen större förändrig på det planet.

I helgen har jag jobbat och det har väl inte varit sådär överdrivet mycket att göra och trött har jag varit efter en spontan fest i lördags med fröken Österberg som var på besök i staden och lite annat Söderhamnsfolk bland annat. Ingen utgång för mig tyvärr då jag öppnade på söndagen.

Fick ett tips om en ledig tjänst igår, en bekant ute på köpis hade tänkt på mig. Snällt måste jag säga, får se vad som händer. För nu är det nästa sten som skall ta bort resten av tyngden, jobbfrågan ska lösas. Mitt vikariat går ut sista januari och efter det står jag utan inkomst om jag inte lyckas lösa detta före. Det ser inte helt mörkt ut måste jag säga men det är ingenting säkert ännu heller så jag går här med ovissheten.

Inga kommentarer: