måndag 16 mars 2009

måndagsfunderingar

Nu sitter jag här i min fin fina fåtölj från 60-talet och funderar. Jag ska snart få besök av mormor och mamma, jättekul för mormor har inte sett hur jag bor. Blev panikstädning igår kväll efter jobb i butiken och sedan jobb med hudvårdsklass. Stupade i säng när jag väl var klar. Hade lugnt kunnat sova bort dagen men det går ju inte, så här sitter jag och läser om olika arbeten, kikar på arbetsförmedlingen och inser att det inte finns några arbeten till mig. Om jag fick välja om skulle jag inte ha valt den utbildningen jag valt. Jag längtar efter att köpa en lägenhet, få rusta och känna att det är värt tiden och pengarna, men jag kan inte göra det förens jag har ett fast jobb och det ser ut att dröja. Jag väntar fortfarande med oro över vad som ska hända på jobbet nu, vi har inte fått veta någonting och jag är orolig att jag inte ska få fortsätta som dekoratör.

Inga kommentarer: