onsdag 18 mars 2009

Med våren kommer hoppet

Åh vilket toppenväder! Har nyss kommit hem efter en promenad i vårsolen, underbart. Finns det något som inger så mycket hopp som våren gör? Allt känns så mycket enklare och framtiden känns helt plötsligt ljus. Och det mina vänner kan jag behöva efter nån vecka i "deppland". Lyssnade på en dam som pratade om målsättning igår, en otroligt inspirerande föreläsning. Jag ska börja vara mer positiv och sluta vältra mig i min egenskapade negativitet som man så ofta gör när man stöter på en motgång. För egentligen, när man tänker tillbaka så har man ju faktiskt lärt sig något och vuxit som människa varje gång man stött på en motgång. Det gäller bara att ändra sitt synsätt, och det ska jag försöka med. Vet inte riktigt hur det kommer att gå då jag är en bitterfitta ut i fingertopparna, men försöka skadar inte.

Inga kommentarer: