tisdag 31 mars 2009

jobb eller skola?

Nu är det sista veckan med vår butikschef, på måndag kommer en ny, som jag tror kommer bli jättebra. Jag hoppas att allt det nya hittar sin balans och medför lite ny energi för nu är jag trött och less. Det har kommit upp lite nya komplikationer angående mitt jobb nu som jag hoppas få svar på under veckan, ni vet det där om att man inte får gå på vikariat hur länge som helst o så vidare. Känner att jag måste ha en backup plan utifall att, så jag planerar att söka lite skolor till hösten. Kan helt ärligt säga att jag inte är särskilt sugen men jag ska söka i alla fall så får jag ta ställning till det när beskedet kommer och med tanke på hur min arbetssituation ser ut den dagen. Jag önskar att jag kände att det var värt det, att plugga mera. Men efter att ha börjat betala tillbaka flera hundra kronor till CSN varje månad blir man väldigt skeptisk mot mer studier. Jag vill veta att det lönar sig, att jag får ett jobb och slipper hanka mig fram som nu. Jag vill ha pengar och vettiga arbetstider men jag vet inte riktigt hur jag ska komma dit. Just nu är jag glad bara jag har ett jobb, kräsen får jag vara när krisen vänder.

Inga kommentarer: