måndag 27 april 2009

Äntligen!

Jag kan härmed stolt berätta att jag har slutat röka. Det var på tiden om man säger så. Märker redan en hel del fördelar med detta fria liv utan beroendet av nikotin. Visst är det en hel del situationer man måste vänja sig vid på nytt, som att inte feströka osv. Men det har gått bra dessa dagar i alla fall. Jag och Elin drack lite vin igår medan vi tittade på söndagsparty där vår arbetskamrat blev gift i direktsändning, och jag klarade mig fin fint utan cigg. Heja mig! När man slutar röka sparar man en hel del pengar så jag kunde äntligen införskaffa mig den spikmatta jag velat ha så länge. Så istället för att röka innan jag går och sover får jag en dos spikmatta. En aning bättre för hälsan eller vad tror ni? Dock har det slunkit ner lite väl mycket godis i helgen så nu blir det morgonpromenader och frukt. Kan inte låta cigaretterna ersättas av godis, då rullar jag snart fram. Har hittat en jättemysig promenadväg här bland kolonilotterna, känns som om man är ute på landet. Blir perfekt att starta dagen så, om jag nu lyckas komma upp.

Biljetterna till Kanada blev bokade idag och den 14 juni åker vi!

1 kommentar:

Evelina sa...

Oj vad duktig du är! Härligt!