tisdag 14 april 2009

Vardaglig njutning

Tänk vad man kan uppskatta vardagens små företeelser när man har fått sakna älsklingen i några dagar, jag njuter. Ni vet, man saknar inte mjölken förens kossan är borta som min vän brukar säga, haha. Fann även njutning i promenaden i Hemlingby på kvällen, var som balsam för själen att vara ute i naturen sådär. Jag tänker sällan på vilken effekt det har att gå där istället för runt om i stan bland all trafik och allt ljud. Mera sånt!

Har varit duktig idag och äntligen dragit ur tummen. Jag tyckte det var dags att sluta sura och lata sig och sätta sig ner med kompletteringarna på exjobbet. Har satt ett slutdatum för mig själv nu så det är dags att ändra prioriteringen för att ha tid att skriva och fixa.

Jag och A hade ett långt samtal igår om att jag inte kan gå såhär och må dåligt längre. Det är lite som att jag har tappat bort mig själv i och med att mitt liv inte ser ut som jag hade tänkt mig. Vissa saker kan jag ta tag i, medan det finns andra saker jag inte styr över. Det är bara att börja förändra det jag kan. Så jag ska söka skolan, jag är inte hundra på om jag vill börja plugga redan i höst men jag ska söka och ta det därifrån. Ett steg i taget.

1 kommentar:

Jessica sa...

Det låter som du hade en fin påsk!
Mysigt med syrran och Lucas! =)

Jadu, vi har alla våra upp- och nedgångar. Men det är bra att försöka se över vad man själv kan göra åt situationer man på något sätt hamnat i. En del gånger är det ju inte så att vi kan välja vilka situationer vi hamnar i, däremot kan vi ju alltid välja hur vi hanterar situationerna...
Hoppas du snart känner att livet ler lite mera med dig..

¤kram kram¤