måndag 6 juli 2009

Det är dyrt att bo

Helt otroligt att hyrorna kan vara höga i lilla Leksand, det hade jag aldrig trott. 3150kr för en etta på 30kvm i Leksand. Jag kommer bli fattig, men jag antar att det inte finns så mycket annat att göra av med pengarna på där, så det kanske jämnar ut sig. Huvudsaken är ju att jag får bo själv, sen kanske lägenheten är superfin och det kan vara skönt att bo fint. Eller va fasiken säger jag, jag ville bo billigt och hade inte alls förväntat mig dessa hyror sådär ute i skogen, men nu får jag helt enkelt ta det.

Hur som helst så har jag haft en jättemysig helg med Adrian, mycket filmtittande och ännu ett restaurangbesök, så det ska vara när man har semester. Var även iväg en sväng till IKEA och jag lyckades fynda inredningsböcker värde ca 800kr för 100kr, det kallar jag fynd!

Idag ska jag åka hem till Bergvik några dagar, mamma har semester så jag ska mysa med henne och resten av familjen. Sista veckan nu av min semestern, vädret är tyvärr lite sämre och jag har ångest för att gå tillbaka till jobbet. Det här med att vara ledig tycks vara min grej, nu när jag vant mig efter tre veckor.

Nu blir det packa igen.

3 kommentarer:

angelicatillaeus sa...

Leksand är faktiskt inte skogen ;) Jag bor också själv i egen lägenhet i Leksand, och de höga hyrorna är så värt det!

amanda sa...

sv; verkar intressant :D tack för anmälan :D

angelicatillaeus sa...

entreprenörskolan? näej, jag går fotbollsgymnasium!