torsdag 9 juli 2009

Ett besök på Växbo kvarn

Vilket uppiggande och charmerande väder vi har här i Gävle, inte riktigt det väder jag hade hoppats på såhär sista semesterveckan. Men med regnets smattrande mot rutan kan man ha en effektiv dag men trista måsten, som att skaffa e-legitimation, ansöka om studiemedel(och inse att jag kommer ha en väldigt stor skuld till dem om två år), fylla i papper om lägenheten och beställa böcker för över 1200kr. Pengar kommer det inte vara gott om.


Hur som helst så har jag haft bra dagar hos mor och far. Jag, mamma, syster och Lucas besökte Växbo Krog som hade minst sagt spännande mat. Jag åt Halstrad kyckling innanlår från Ockelbo, och det var inga problem att skippa potatisen och få mer grönsaker,(äter enligt LCHF) me like!





Jag hade glömt hur fint det var där, miljön runt omkring och de små konsthantverksaffärerna. Jag fastnade speciellt för Anna Wrigstad Östberg som gjorde underbar keramik, och jag misstänker att hon är min möbelsnickerilärares fru.





Jag fick även vara barnvakt åt Lucas och sov därmed otroligt dåligt, men allt gick bra och jag lyckades undvika bajsblöjorna! Sen blev det en dag hos familjen Wik, med tillhörande målarböcker och skvaller, lika mysigt som alltid. Adrian kom upp igår och vi fick finmiddag innan vi åkte tillbaka hem.


Nu är det bara en helg kvar sen är min semester tyvärr slut.

Inga kommentarer: