onsdag 5 mars 2008

Från produktiv till soffpotatis

Här Ann, här får du tio veckor, gör vad du vill. Vad jag vill? Hmm…

Från att i två och ett halvt år haft dagarna utstakade med schemalagda lektioner och kört på non stop, till detta.

Jag kan lugnt konstaterande att det inte går så bra för mig just nu. Ännu en dag i mitt liv har snart passerat och jag har även denna dag lyckats utmärkt med att inte göra något som angår exjobbet. Uppenbarligen kan jag inte hantera denna frihet som har givits till mig. Mina kära vänner är så äckligt effektiva att man får magsår bara man sätter sin fot innanför skolans väggar. Därav det smarta draget att jobba hemifrån. Men vad tror ni fröken Pettersson sysselsätter sig med då om inte sover alldeles för länge, passar på att söka jobb, tar tag i träningen och spenderar alldeles för mycket tid framför datorn. Ja ni hör ju, det går verkligen super! Nu har dock min handledare insett att detta inte fungerar längre, jag kan inte gå och dra fötterna efter mig hur länge som helst, så nu har vi bokat in en tid nästa vecka då jag måste redovisa vad jag har kommit fram till än så länge. Det är bra, jag behöver jobba under press för att få något gjort.


Men jag behöver hjälp, är det någon som har något tips på hur man drar åt svångremmen ett snäpp när man egentligen känner sig helt slut och omotiverad?


1 kommentar:

Jessica sa...

Jadu, hittar du någon som kan hjälpa dig med det så be dem gärna kontakta mig också. Jag behöver en kraftig spark i arslet, kanske en känga upp på tvären, för att ens börja fundera på att göra det jag bör göra. Dvs. plugga. Det är ju så förbannat lamt. Har världens ångest jag också. Inget blir gjort när det gäller studier och mig. Står tvärstill. (Det kanske är en bedrift i sig?)