fredag 7 mars 2008

Skuldbetalning av "idiotiskt" vad

Snart ska då uppvärmningen ta fart, detta innebär sushi och vin i goda vänners lag i min lilla etta. Sedan ska det promeneras iväg till Läckerolarena där Kent skall inta scenen. Måste erkänna att jag inte har lyssnat sådär överdrivet mycket på deras senaste skiva med de föregående har fått sin dos av utslitning. Men då jag är ett stort fan av livekonserter i överhuvudtaget och har hört ryktas om att Kent skall vara väldigt bra live kan man ju inte missa denna chans.

Nu börjar det kurra i magen och jag ska snart knata iväg och inhandla maten. Äntligen ska jag bli av med middagen jag är skyldig T sedan ett idiotiskt vad som gick av stapeln i somras. Ett vad som jag egentligen kunde ha styrt utgången av själv men under alkoholens inverkan fungerar inte hjärnan alltid som den ska och en middag kändes i stundens hetta inte så farlig att ha i skuld. Och såhär i efterhand kan jag tycka att det lugnt var värt att behöva bjuda T på middag. Nu ska vi då bara se när hon dyker upp. Fick nämligen ett lite kryptiskt sms nyss där hon skrev att hon skulle bli sen för att hon måsta ligga lite först. Då kan man ju undra om detta betyder att hon behövde vila lite eller om det var en omgång i sänghalmen hon syftade på. Det återstår att se.

Inga kommentarer: