fredag 21 mars 2008

Ond kropp och blöta fötter

Nu har jag tagit mitt pick och pack och farit norröver hem till mor och far, där påskhelgen ska spenderas.

Min förvandling till Agda kryper närmre och närmre eller är det en stundande 25 års kris som börjar ta form som mor min tror. Var iväg och fick massage här om kvällen, detta har medfört en enorm träningsvärk i vaderna vilket gör att jag ser ut som (och känner mig som) en gammal kärring när jag försöker ta mig fram. Får vänja mig vid utskrattningarna från familjen.

Det promeneras friskt här i snövädret och igår fick jag bada fötterna helt ofrivilligt, marken bara försvann under mig och helt plötsligt stod jag där med fötterna i en lerpöl. Idag ska det hälsas på hos barndomsvännen, ska försöka insvepa lite av den ro jag brukar få hos henne för att sedan göra ett ryck gällande exjobbet.

Men nu tar jag påsklov, här ska mumsas på godisfyllda påskägg och skrivas så att fingrarna blöder. Återkommer efter helgen.

Glad Påsk!

Inga kommentarer: