fredag 14 mars 2008

Tanttrosans återkomst

Kände att ett besök hos kiropraktorn var på sin plats för att slippa gå hand i hand med herr Alvedon de kommande veckorna och förvandlas till tant Agda på 109 år som tar sig genom stadens gator i minus åtta kilometer i timmen. Finns liksom inte tid till sådan långsamhet i mitt för tillfället stressiga liv.

Man kan lugnt säga att jag känner knivbladet mot min strupe nu, därav det dåliga uppdaterandet det senaste. Min handledare bad mig skicka över det skrivna material jag hittills hade fått ihop, absolut sa jag med ett leende på läpparna medan jag inombords kände hur magsåret började ta form. Med handen på hjärtat så kan jag tala om att jag inte har en endaste liten fjuttig sidan skriven än. Ja ni förstår ju, ångesten är total. Men det finns inte mycket att göra mer än att bita ihop, göra det jag ska och längta tills det är över.

Hur som helst, min kiropraktor som är en kvinna i pensionsåldern, sa i dag åt mig att jag borde börja använda tanttrosor. Tydligen behöver jag stöd åt höfterna så att jag inte får så ont hela tiden. Så förvandlingen till tant Agda tycks inte vara så långt borta ändå. Höftoperationen är bokad, käppen inhandlad och tanttrosor står på inköpslistan som noggrant sitter på kylskåpet i köket med den allra blommigaste inredningen á la tant.

Det blir jag och Bridget Jones, bitter med ciggen och ett glas rödvin i ena handen och käppen i andra.



Inga kommentarer: