fredag 7 augusti 2009

Barn(slig)

Jag har inte riktigt förstått att jag snart är 26 år, i mitt huvud har jag fortfarande ett barns energi. Men gissa om jag fick en annan vetskap igår när jag äntligen fick hoppa studsmatta igen. Hade hoppats på att barnen skulle vara hemma, vill ju inte komma dit och hoppa själv när de andra är vuxna och dricker kaffe. Inga barn var dock hemma men jag fick sällskap av Putte 32 år, som visade sig ha samma barnliga begär efter roligheter som Ann 26 år. Efter mindre än tio minuter var jag tvungen att ge upp då andningen var väldigt ytlig och svetten rann, det är tydligen så det är att bli gammal. En som däremot inte var gammal var den ny lilla som lades i mitt knä och sedan snusade gott där i nån timma, mysigt.

Idag har jag haft en annorlunda dag på jobbet, först hade jag en kund som började dansa med mig inne i butiken, inte varje dag detta händer. Han skulle testa om skorna fungerade, och vad gör man om inte tar nåt danssteg sådär, jag är ju inte den som är den. Sen kom det en söt kille in och sträckte armarna mot mig, och ja, vad skulle jag göra om inte lyfta upp honom och ge honom största pussen. Jag har känt de senaste att jag haft lite Lucasabstinens och syster min måste ha känt det på sig för idag kom de förbi. Tacken för att man bryr sig var en smattrande bakdel och den fruktansvärd stank…..


Kvällen har jag spenderat med A framför Hangover, nu blir det sängen och imorgon ännu en solig dag som skall spenderas inne i ett köpcentrum....

Inga kommentarer: