torsdag 20 augusti 2009

Förälskad?

Såhär i början när allt är nytt och spännande, omgivningen är underbar och människorna intressanta, så kan man nästan jämföra det med en nyförälskelse. Ni vet, man ser inga brister, allt är bara helt perfekt. Tänk er själv att befinner er på en plats där människorna är handplockade efter erfarenhet och personlighet för att skapa en så bra miljö som möjligt. Här finns inte reserver i form av första och andra om man inte lyckats ta sig in, utan man är reserv för en viss personlighet. Atmosfären på skolan just nu är fylld av förväntningar, en bunt med ambitiösa, drivna och kreativa människor som får höra att allt är möjligt, ja ni förstår. Men vi har fått höra att annat är det i november då allt är tufft och tungt, då har nog förälskelsen dött ut och det kommer nog låta annorlunda här :-)

Första kårfesten gick av stapeln igår (kåren på det här stället är som ett lite större vardagsrum), förfesten var som alltid roligast och det blev en tidig hemgång, något jag var väldigt glad för imorse när klockan ringde sju. Idag har det varit en fantastisk dag med sol och värme. Vi har varit på en busstur runt om i Leksand och shit vad vackert det är här!




Jag var fullkomligt slut när jag väl kom hem så det ska bli otroligt skönt att åka till Gävle imorgon, få mysa lite med älsklingen och umgås med mina vänner, det får bli min uppladdning inför vad jag har hört en tuff höst.




1 kommentar:

Stina sa...

Åh, nu har jag plöjt igenom dina senaste inlägg .. det kommer att gå hur bra som helst det där Ann !! Att vara ifrån kärleken klarar man av, även om det känns hårt .. man blir desto mer kär när man väl ses : )

KRAM på dig.