måndag 17 augusti 2009

Första skoldagen

Det kändes bättre än förväntat med skolan idag, jag är verkligen glad över att vara här. Det är en stor klass på 38 personer som jag ska gå i,(varav en är kille) jag har hunnit hälsa på en del idag men absolut inte på alla. På kvällen bjöds vi på middag på skolan och sedan blev det brännboll i Gropen, ni hör ju, jag börjar redan slänga mig med ”Leksandsord”. Man kan nästan tro att jag bott här hela mitt liv då jag till och med har hittat en genväg till skolan genom skogen, endast tio minuters gångväg.

Det är fruktansvärt tyst när man är ensam och trist att komma hem till en tom lägenhet och för att inte tala om hur dystert det känns att krypa ner i en tom säng, och det tycker jag om en säng som är högst 90 cm och alldeles för trång för två. Jag har därför gjort upp ett tillfälligt läger nära tvn då detta är allt sällskap jag för tillfället har, alltså, jag sover på soffan tills jag vant mig lite mer vid det nya livet.

Nu ska kika på lite tv innan det är dags att sova.

Inga kommentarer: