tisdag 18 augusti 2009

Det regnar här i Leksand idag.....

Ännu en dag i Leksand har passerat och det har varit en regning sådan. Jag som är van att jobba inne i ett köpcentrum har inte haft användning för tjocktröjor på ett år, därmed har jag nu insett att jag behöver lite seriös shopping av höstkläder. Detta går dock inte att göra i Leksand då det enbart finns Carl Olssons (vad jag sett hittills), och ja det är väl snarare kläder åt mormor, nej jag behöver billiga kläder så det får väl bli Myrornas och H&M när jag kommer till Gävle. Vilket blir i helgen, det var ju inte min ursprungsplan men saker och ting förändras och jag ser fram emot att komma hem och hämta andan lite innan det drar igång på allvar med studierna.

Vi har haft vår första lektion idag, den hette ”din framtid” och handlade om tankens kraft för att nå dit man vill och vikten av att analysera och reflektera över informationen man får för att komma framåt. Det borde ju vara mitt ämne rakt igenom det då jag är expert på att analysera :-). Jag är fortsatt imponerad över engagemanget hos lärarna och det omvända tänket mot för vad man är van vi, håller detta i sig så kommer det bli två toppen år.

1 kommentar:

Nikki sa...

Du måste ju ta lite kort på lägenheten =) vill se lät sjukt mysig!! 10min till skolan de lät farligt kort ;) snooza inte!! kraaamkram