söndag 23 augusti 2009

Borta bra men hemma bäst?

Nu är jag tillbaka bland Faluröda hus (fast i Leksand) och majstänger efter en underbar helg i Gävle. Det pirrade till i magen när jag och Merethe klev av tåget aldrig förr har väl Gävle framstått så sagolikt. Första veckan tog på krafterna men efter en power nap var jag fit for fight, det blev Inglorious Basterds med Adrians kompisar och jag säger bara, se den!

Passade på att sova länge på lördagen, ingen klocka som var ställd på sju och hemma i min egen säng, lovely. Sen blev det ett flitigt flängande in och ut ur butikerna och en lunch på café spegeln. Passade på att kika in Alex nya lägenhet och besöka Hella o Jonas i deras renoveringsprojekt. Var lite creepy där när det började bli mörkt men fika på balkongen var mysigt, ska bli spännande att följa utvecklingen.

På lördagskvällen passade jag på att ligga i soffan nära Adrian och känna mig sådär töntigt lycklig och kär samtidigt som vi såg en av de bästa filmerna jag sett, Slumdog Millionaire!

Idag har jag passat på att övningsköra lite och handla med mig lite mat, stor prisskillnad. Sen var det dags att hämta upp Merethe och ge sig av, blev ett stopp på Lager 157 innan vi var tillbaka i lugnet, får ha Adrian kvar över natten så jag är nöjd.

Imorgon drar skolan igång på riktigt och jag är lite smått nervös faktiskt, iii....

Inga kommentarer: