torsdag 18 juni 2009

Niagarafallen

Hej pa er!

Idag kom vi tillbaka till familjen Chang efter var lilla miniresa. Och vilken resa, vi akte till Niagarafallen igar och vadret var toppen. Det var superhaftigt dar (och blott), jag ar riktigt glad att jag fick mojlighet att aka dit. Vi tog aven en svang over till USA, vilket var lite laskigt i tullen, det blir mer problem om man ar svensk (an kanadensisk). Hur som helst sa shoppade vi en del dar, jag fick tre par Converse for samma pris som ett par i Sverige, nice!

Vi akte tillbaka och sov i Niagarafallen och vi fick en svit till samma pris som ett vanligt rum eftersom de var fullt, tu rfor oss, for vi hade, hor och hapna, jazuzzi i sovrummet! Japp, det ar sant och det var toppen. Vi var ute och at pa en restaurang med buffe dar de hade 15 olika sorters kott som de kom och skar upp vid bordet och fylde pa hela tiden. Super gott, synd bara att jag blir matt sa fort nu for tiden.

Imorse var frukosten pa hotellet ett skamt, bara brod, sa vi gick till ett stalle dar de hade at allt du orkar frukost, himmelriket for en frukostnasist som jag :-) Jag testade att ata kanadensiska tjocka pannkakor med lonnsirap och french toast, mycket gott. Under tiden jag ar har vill jag testa allt som inte finns hemma sa det blir lite si sa dar med lshf, jag forsoker sa gott jag kan men provar en hel del oxa.

Vi besokte Niagara on the lake idag en pitoresk liten stad med sma affarer, valdigt mysigt. Sen var vi pa Yorkdale ett STORT kopcentrum och kikade innan vi akte hem hit och fick mat och slappade i soffan. Vi ar helt slut nar kvallen kommer da det blir tidiga mornar och manga intryck.

Vi har redan hunnit med sa mycket och vi har en hel vecka kvar, men det finns mycket kvar att gora. Nu sporegnar det dock sa vi hoppas pa battre vader.

Jag saknar att inte kunnan ringa hem och beratta allt, men vi forsoker ta kort pa allt sa ni far se sen. Det ar sa mycket jag onskar att min familj fick vara med och se.







3 kommentarer:

MAria sa...

Hej på er ! Gud va fint vattenfallet var ! Hoppas ni har det bra där borta. Hoppas att ni har bättre väder än vi har? Nu sitter Lucas nere på golvet och dansar till FloRida - Right Round, hihi ! Hälsa. kram

Mikael sa...

Hej pa er! Hoppas ni har det bra derborta i Canada;)? Sjalv spelar jag, Maria och Lucas Black ingvars med min lilla ponny pa lagom bra volym att dansa till! du far ursakta min stavning, men alla bostaver fungerar ej! puss pa er och ha en bra semester\Rambo Olsson

Evelina sa...

Vad härligt ni verkar ha! Njut så länge de varar! Kram eve