tisdag 30 juni 2009

Tatuerad

Nu har jag visat mamma så nu är det fritt fram :-) Hemligheten, inget mer spännande än en varsin tatuering - ett toppen minne från Toronto.



Nyckelpigans betydelse- Ett lyckotecken för alla handlingar , hjälper till att fatta rätt beslut & rätt väg samt att någon tänker på dig med kärlek.

Jag tyckte att det passade med tanke på flytt och kommande särbokap, Adrian är lite coolare och tycker nog mest att det är ett roligt minne. Det roliga är att vi valde motiv och tatueringsstudio innan vi åkte med när vi var i Toronto upptäckte vi att det var ett vanligt förekommande motiv i staden, vilket gjorde det hela ännu roligare.

Det var åtta år sedan jag gjorde min första tatuering så jag hade glömt hur ont det gjorde men jag stod ut och det dröjer nog inte lika länge innan tatuering nummer tre kommer.

Sedan vi kom hem har vi sovit och sovit och hälsat på båda familjerna och delat ut presenter i form av cheddarost, lönnsirap och jordnötssmör. Vi har varit på dop, Adrain har börjat jobba och jag har läst andra boken av Stieg Larsson och påbörjat nummer tre. Jag har varit tvungen att börja ta tag i livet igen genom att ansöka om lägenhet i Leksand, diskutera situationen med jobbet och avsluta jobbiga åtaganden. Jag rensar helt enkelt inför kommande förändring.

Nu blir det jordgubbar och grädde och lite tid med Lisbeth Salander.

Inga kommentarer: