lördag 13 juni 2009

Resfeber- check

Okej är det såhär vädret ska vara är jag väldigt glad att jag åker mot finare väder imorgon. Första semesterdagen regnade bort, men det gjorde inte så mycket för jag har varit i Bergvik hos mormor som fyllde år. Passade på att fira henne lite och säga hej då till familjen och få privatlektioner i hur kameran fungerar. Kan konstatera att med min okunskap och smidighet kommer målet att ha försvunnit innan jag ens fått in de rätta inställningarna om det nu inte är ett hus eller liknande som inte har chansen att förflytta sig.
Men jag har en lång flygresa på mig att lära mig det manuella läget med slutartider och bländarvärde och dylikt. Jag som hade sett fram emot den andra boken av Stieg Larsson som jag hade väntat med just till detta tillfälle. Fast om jag känner mig själv rätt kommer jag förmodligen sova hela tiden och missa både böcker och instruktionsblad. Något som jag däremot hoppas på är egna tv-skärmar på sätet framför med massa nya filmer, det vore nice.

Jag har ägnat kvällen åt den sista packningen och tror jag har koll på allting, finns mycket plats i resväskan för shopping i Toronto. Ska bara ta en sista check när Adrian kommer hem från svensexan sen är jag redo att åka. Åtminstone fysiskt redo, psykiskt är det sisådär, resfebern har definitivt infunnit sig och jag längtar bara tills vi är framme strax innan midnatt imorgon.
Nu blir det soffläge.

Nästa gång jag skriver är jag i Kanada!

Inga kommentarer: