torsdag 22 januari 2009

Dagen sju till elva

Idag var det till att vara morgonpigg, närmare bestämt halv sju ringde klockan, lyckades inte ta mig upp förens vi tio i men upp kom jag i alla fall. Tänk att det går så lätt när man måste kliva upp, önskar det kunde vara så varje dag. Ja ja…

Idag har det kryllat av arbetsuppgifter och dagen har gått fort, jag har packat upp massa nya varor (kommer bilder så småningom) och dragit lager. Sen blev det en middag på Madame med Adrian och en snabb sväng på Mio som öppnade idag. Det fanns även tid för ett pass rygg på gymmet, så skönt. Känner i hela kroppen att träningen ger resultat.

Ja och som jag skrev för ett tag sedan så ändras ju mina framtidsplaner med jämna mellanrum, denna veckans idé är en nygammal som legat och grott i ca tre år nu. Nämligen skola i Leksand. Jag har velat fram och tillbaka men innerst inne vill jag ju verkligen läsa den, jag lyckas dock hela tiden låta yttre saker påverka. Men min mamma sa något som verkligen fick mig att tänka till idag (hon har väl tröttnat på mitt tjat fram och tillbaka om jag ska plugga eller inte, eller om jag ska eller inte) att om jag struntar i allt annat förutom mig själv vad skulle jag göra då? Och det självklara svaret var att jag skulle söka. Jag låter liksom osäkerhet, rädsla och ekonomi komma i vägen, medan mor min påpekade att de har uppfostrat mig att följa mitt hjärta och inte de feta lönecheckarna (även om jag gärna får dem på köpet).

Vi får se hur jag gör, någon gång ska jag läsa där men jag kanske avvaktar ett år till. Lite arbetslivserfarenhet med skyltfönsterfix skadar ju inte att ha på CVt. Vem vet det kanske dyker upp något annat också. Det blir ju trots allt mer studieskulder som skall betalas tillbaka någon gång och kanske kan jag lyckas komma dit jag vill ändå. Det tåls att fundera på.

Nu är det dags att packa väskan, ska åka upp till Bergvik i helgen och mysa med familjen. Nice!

Inga kommentarer: