söndag 11 januari 2009

Flyttstädning suger

Mysig söndagsmorgon med gemensam frukost för en gångs skull, hör inte till vanligheterna här hemma. Kom ur sängen alldeles för sent, men man måste få unna sig sovmorgon också, det hör till min nya grej med mer vardagslyx åt Ann. Något som absolut inte har något med vardagslyx att göra är att flyttstäda, vilket jag ägnade eftermiddagen åt. Blev inte klar, suck. Därmed måste min enda ledig dag nästa vecka vigas åt ytterligare städning.

Det är så mycket man ska hålla reda på när man ska flytt, säga upp massa saker och skicka in papper och adressändra och fan och hans moster. Blir helt snurrig, särskilt då jag inte riktigt har lärt mig vart jag har alla saker än.

Nu måste jag sova så jag orkar jobba imorgon, och träna! Det är äntligen slut på ledigheten (som jag i och för sig har givit mig själv) och min kropp ska äntligen få användas igen, min rygg kommer bli jätteglad då den protesterar så fort jag inte tränar med jämna mellan rum. Jaja, slut babblat. God natt!

Inga kommentarer: